Praktijk voorwaarden
1. Behandeling
Bij een standaard behandeling ben je ca. 50 minuten binnen, de rest van het uur gebruikt de therapeut om de administratie m.b.t. het consult af te handelen. Bij het intakegesprek kun je ook aangeven dat je kortere behandelingen wilt.
Meenemen bij het intakegesprek: legitimatiebewijs
Meenemen bij de vervolgbehandelingen: badlaken of grote handdoek.
2. Afzeggen of verzetten van een afspraak
Afzeggen of verzetten dient minimaal 24 uur voor de behandeling te gebeuren, bij afzeggen of verzetten binnen 24 uur wordt de gereserveerde tijd in rekening gebracht.
3. Betaling, vergoeding en tarieven
Je krijgt de facturen via mail toegestuurd. Deze dient altijd binnen 14 dagen na factuurdatum betaald te zijn. De behandeling kan worden opgeschort als de betaling de dag na het verstrijken van de betaaltermijn niet binnen is. Als betaling na de wettelijke aanmaning uitblijft, gaat de vordering naar het incassobureau, incassokosten komen voor rekening van de cliënt.
Veel verzekeraars vergoeden (een deel van) de haptotherapie behandelingen. Mocht blijken dat je verzekeraar niet (meer) vergoedt, dan blijft je betalingsverplichting aan Praktijk Hapsis van kracht. De therapeut is niet verantwoordelijk voor de uiteindelijke toekenning of hoogte van de vergoeding. Het advies is om je verzekeraar altijd te bellen om te controleren welke vergoeding je krijgt. Vermeld daarbij dat de therapeut aangesloten is bij de beroepsvereniging NFG en de koepel NAP. Meer over vergoedingen.
Op de tarieven pagina vind je altijd de meest recente tarieven. Dat tarief geldt bij aanvang van jouw traject. Prijzen kunnen uiteraard wijzigen, gebeurt dat tijdens jouw traject dan word je tijdig op de hoogte gesteld. Het standaard tarief van 60 minuten wordt in rekening gebracht voor het intakegesprek en de vervolgconsulten, tenzij anders afgesproken.
4. Privacy, verslaglegging en informatie aan derden / geheimhouding
De therapeut houdt zich aan alle wettelijke eisen m.b.t. verslaglegging en privacy, en heeft beroepsgeheim. Communicatie met huisarts, verwijzer en andere zorg/hulpverleners vindt alleen plaats met jouw toestemming. De volledige privacyverklaring vind je onderaan deze website. Hierin lees je hoe Praktijk Hapsis omgaat met (het verwerken en bewaren van) jouw algemene en bijzondere persoonsgegevens.
5. Klachten
De therapeut is aangesloten bij een erkende geschillencommissie. Bespreek een klacht altijd eerst met de therapeut. Meer over kwaliteit en klachten.
6. Afspraakbevestigingen en -herinneringen
Ter bevestiging van en ter herinnering aan jouw afspraken kan het systeem geautomatiseerde e-mails sturen. Je blijft zelf verantwoordelijk voor het maken, noteren en nakomen van je afspraak.
7. Schade aan personen en voorwerpen
De therapeut is niet verantwoordelijk voor de (im)materiële schade die je geleden hebt tijdens het bezoeken van de praktijk. Dit geldt ook voor zoekgeraakte spullen.